Diskuse

Svět s vírou je lepší

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

Touhu po dobru má každý člověk i pan Matějka. Institucionalizované náboženství - rozumím správně - cirkevní hierarchie, tu taky nemusím. Štvou mne cirkévní hodnostáři, kteří se ohání s církvi, jako slepec s mečem v tanci.

0 1
možnosti
Foto

"Kéž by všechna INSTITUCIONALIZOVANÁ NÁBOŽENSTVÍ zanikla a člověk sám vzal konečně do svých rukou všechno to, co mu jiní vnucovali, a co on mnohdy jen z neznalosti a nedostatku víry v sám sebe přijal, jako Boží záležitosti. Víra v sám sebe je nejsilnějším motorem všech změn." (z mého článku). Jsem z principu proti institucionalizaci čehokoli, co je ryze individuální záležitostí každého člověka. Proto nedělám rozdíl ani v případě církví. Ergo individuálně věřit (čemukoli) je přirozené a nic proti tomu nemám.

0 1
možnosti
AK

I já si myslím, že věřit v Boha je možné i bez návštěv kostela, zpovědí a podobných praktik.

Myslím si ale, že pokud někdo v Boha věří je to pro něj pomoc a má život trochu jednodušší a že byla by chyba ho převědčovat, že jsou to všechno nesmysly a ať toho nechá.

K církvi jako instituci mám jako obchodník velkou úctu - obchodovat něčím, co nikdo nikdy neviděl a co s největší pravděpodobnoctí ani neexistuje, nemít žádné dodací podmínky, reklamační řád, možnost odstoupení od smlouvy ani záruční lhůty - tomu říkám dokonalý business. A majetek, který se uvedenou cestou podařilo nashromáždit to jen potvrzuje.

Se vší vehemencí ovšem odmítám názor, že by pro nás měla být církev duševní inspirací při budování demokracie.

Sama má organizaci zcela totalitní - jeden samovládce s absoluní mocí, na provincích vládnou jeho nomináti, odmítání jiných než oficiálních názorů, odmršťování disidentů, tajné fondy, vznik klerokracie atd.

Církev se považuje za výhradního vlastníka jediné pravdy, kterou je potřebné vnutit státu a právu. Ty její fóbie a pověry v oblasti manželství (je třeba udržet sebehorší manželství, protože je první a odmítnout sebelepší manželství, pokud by mělo být druhé nebo třetí), sexu a rodiny, to je větší vměšování se do života lidí, než jak ho praktikoval komunizmus. Možná by v roce 89 stačilo zachovat totalitu, jen portéty Lenina nahradit křížem, generálního tajemníka kardinálem, ústřední výbor episkopátem a byli bychom tam, kde by nás církev zřejmě ráda měla.

1 1
možnosti
JH

Vážený autore ! Církev se angažovala ve všech válkách ! Pomineme-li středověké války, např.křižácké, tak.v První světové se kněží při polních mších modlili za vítězsství zbraní na obou stranácg front ! ( Dodnes se tak děje např.v Afganistánu ! )  Ve Druhé světové válce šli němečtí vojáci do války s heslem na opasku :" Gott mit uns" .

1 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
RH

Vnímám to podobně jako vy.  :-)

2 0
možnosti
VS

Ja napriklad silne verim v Boha, a zaroven verim, ze papez a ta jeho pozlacena suita skonci v pekle( jestli vubec nejake je). Papez je jenom PR nejvetsiho bussinesu na svete. Myslite, ze se Bohu muze libit nekdo, kdo se prohlasi za jeho zastupce na zemi, ovesi se zlatem a drahymy kameny a v Papavozu se nechava ukazovat pri prilezitostech, ktere rezii pripominaji slet carodeju?

2 1
možnosti
Foto

...svět s vírou je sice lepší pro ty, co ji potřebují....ale už ne pro ty, co ji nepotřebují. Svět nepotřebuje "jediný správný směr a názor". Stejně jako je ostudné, když nevěřící dehonestuje víru druhého...je známkou trapnosti a malosti, když věřící prohlašuje, že je něco víc, a že ten bez víry žije v bludu.

Proč nenechat druhého žít po svém...bez nahlouplých poznámek o tom, že jen můj pohled je ten správný.;-)

4 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
PP

P65e34t56r 92P19r55o48u17z29a

25. 12. 2012 21:13

Drahý pane - Než začnete něco psát o Napoleonovi, tak si něco přečtěte ať nepíšete takové bludy. Když nic jiného tak alespoň Paměti ze záhrobí od Chateaubrianda.

1 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
MR

Zde nejde tak o sundání někoho z kříže, ale spíše pochopit a uchopit jiný fenomén. Ten ostatně známe i z té zkušenosti jak se vyvíjí lidská osobnost. Taky není hned dospělá a vidí už v tom blbost ... . Jako děti taktéž věříme v pohádkové postavičky, ztotožňujeme se s hrdiny a když nám dospělí budou tvrdit jinou zkutečnost tak je nepochopíme, jejich svět je ještě před námi a před námi mnoho kotrmelců, zkušeností ... .

Je zde vhodné tedy pochopit že tento proces vývoje a různorodých projevů a životních zkušeností je údělem a smyslem zdravé společnosti a na nás je pochopit tento odkaz a nesnažit se je učit naší zkušenosti, ostatně ta taky nebyla zadarmo a navíc můj náhled taktéž může být pro někoho jak si mimo ... .

0 0
možnosti
Foto

Ke křesťanské víře bych ráda poznamenala: Kdybyste toho Ježíše konečně z toho kříže sundali.Vždyť on žil 33 let a na kříži byl kolik? Dva dny?Potom vstal z mrtvých a odešel k Bohu. Proč ho pořád chcete vidět na tom kříži zmučeného? Není to zvláštní, že by někdo z kříže ve smrtelné křeči razil víru s tím, že bude zobrazován na mučícím nástroji?Mezi zloději a vrahy?Tu báchorku o tom sejmutí hříchů si vymyslel kdo?To je pěkná demagogie. Inu, má to ovládat masy, tak jim musí nahánět strach. Jinak by mohli třeba žít v souladu se svým svědomím a flanďáci by z toho nemohli žít v přepychu. Je to strašení lidí - ovcí, kteří ze strachu kývají a blbnou. Ježíš tohle logicky kázat nemohl.

2 8
možnosti

Se svým svědomím....jiné svědomí mám já, jiné vy, jiné pan Kajínek na Borech...každý má dojem, že má pravdu, že je dobrý, že jeho styl je v pořádku. A to je právě ten kámen úrazu - kdo určí, že to a to svědomí je to správné?

1 0
možnosti
MR

Nejde tak o víru ale to že stále nechápeme stavbu a účel samotné společnosti a vesměs se řídíme úslovím podle sebe soudím tebe ... . Zdravá společnost v sobě nese mnoho společenských prostředí, kde je různý tah, ať k víře, náboženství, esoterice, sportu, umění,vědě, cestování, učení druhých atd. To pak vzájemnou interakcí různých potřeb a projevů vytváří procesy na ostatní a tím pádem je nutí k projevům a akci což je i základ vývoje našeho charakteru a osobnosti a duševní stav společnosti. Tedy není to monokultura. My za sebou máme komunistickou duševní genocidu společnosti kde právě došlo k zničení duševnosti společnosti a zůstal zde jen jeden či dva projevy a kdo takto nechtěl buď odešel a nebo se "zlomil" či s tím bojoval. Co se společností kde došlo k umrtvení této vzájemné kooperace různých společenstev s různým tahem a potřebou a nároky ... . Nepotřebujeme tak víru ale duševnost, tedy učit se stavbám a různosti všeho a jejich vzájemné potřebnosti  i když jde o protiklad,nechtít jeden stav ač se zdá ... .

3 1
možnosti