Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76i42r29o38s83l53a76v 24M83e60n75š93í16k 1104464953524

Touhu po dobru má každý člověk i pan Matějka. Institucionalizované náboženství - rozumím správně - cirkevní hierarchie, tu taky nemusím. Štvou mne cirkévní hodnostáři, kteří se ohání s církvi, jako slepec s mečem v tanci.

0/−1
30.12.2012 2:46
Foto

F65r29a51n65t58i47š78e71k 97M45a98t42ě87j32k24a 8727484979117

"Kéž by všechna INSTITUCIONALIZOVANÁ NÁBOŽENSTVÍ zanikla a člověk sám vzal konečně do svých rukou všechno to, co mu jiní vnucovali, a co on mnohdy jen z neznalosti a nedostatku víry v sám sebe přijal, jako Boží záležitosti. Víra v sám sebe je nejsilnějším motorem všech změn." (z mého článku). Jsem z principu proti institucionalizaci čehokoli, co je ryze individuální záležitostí každého člověka. Proto nedělám rozdíl ani v případě církví. Ergo individuálně věřit (čemukoli) je přirozené a nic proti tomu nemám.

0/−1
26.12.2012 11:50

A74n51t14o65n65í12n 47K44o69u87n82o36v37s95k24ý 9298820578848

I já si myslím, že věřit v Boha je možné i bez návštěv kostela, zpovědí a podobných praktik.

Myslím si ale, že pokud někdo v Boha věří je to pro něj pomoc a má život trochu jednodušší a že byla by chyba ho převědčovat, že jsou to všechno nesmysly a ať toho nechá.

K církvi jako instituci mám jako obchodník velkou úctu - obchodovat něčím, co nikdo nikdy neviděl a co s největší pravděpodobnoctí ani neexistuje, nemít žádné dodací podmínky, reklamační řád, možnost odstoupení od smlouvy ani záruční lhůty - tomu říkám dokonalý business. A majetek, který se uvedenou cestou podařilo nashromáždit to jen potvrzuje.

Se vší vehemencí ovšem odmítám názor, že by pro nás měla být církev duševní inspirací při budování demokracie.

Sama má organizaci zcela totalitní - jeden samovládce s absoluní mocí, na provincích vládnou jeho nomináti, odmítání jiných než oficiálních názorů, odmršťování disidentů, tajné fondy, vznik klerokracie atd.

Církev se považuje za výhradního vlastníka jediné pravdy, kterou je potřebné vnutit státu a právu. Ty její fóbie a pověry v oblasti manželství (je třeba udržet sebehorší manželství, protože je první a odmítnout sebelepší manželství, pokud by mělo být druhé nebo třetí), sexu a rodiny, to je větší vměšování se do života lidí, než jak ho praktikoval komunizmus. Možná by v roce 89 stačilo zachovat totalitu, jen portéty Lenina nahradit křížem, generálního tajemníka kardinálem, ústřední výbor episkopátem a byli bychom tam, kde by nás církev zřejmě ráda měla.

+1/−1
26.12.2012 14:52
Foto

M38i62l57a40n 47Z53a44v36o61r46a13l 8546173980714

Ale to snad ne. Myslím, že o fungování Církve máte dost zkreslené představy. Jak se např. vnucuje státu?

+1/0
28.12.2012 17:57
Foto

M53i47l98a62n 48Z27a23v77o89r88a70l 8186123280674

V mém příspěvku níže zaznělo, že křesťanství bylo vybudováno na společenství. Od samého počátku. A vůbec - nelze lidem brát svobodu vyznání. Klidně si věřte individuálně v sílu jedince, ale nechte jiné svobodně kolektivně věřit v Boha.

+1/0
28.12.2012 17:55

J49i66ř87í 20H44o53l44e13č59e31k 8390499117413

Vážený autore ! Církev se angažovala ve všech válkách ! Pomineme-li středověké války, např.křižácké, tak.v První světové se kněží při polních mších modlili za vítězsství zbraní na obou stranácg front ! ( Dodnes se tak děje např.v Afganistánu ! )  Ve Druhé světové válce šli němečtí vojáci do války s heslem na opasku :" Gott mit uns" .

+1/−1
26.12.2012 9:09
Foto

M25i80l82a63n 82Z58a24v65o43r39a70l 8606713670684

Je velmi laciné spojovat církev s nacismem. Vražděni byli i křesťané, nezapomínejte.

+1/0
26.12.2012 10:59

Z39d51e25n67a 22K78o24č44í 6715558371506

Jirko, je vidět, že nejste příliš vzdělán v historii. Proto by bylo lépe, abyste se vyjadřoval k něčemu, o čem aspoň něco víte. ;-)!!

0/0
26.12.2012 11:23

A86n77t33o97n25í81n 62K19o15u17n34o52v13s12k15ý 9368260598728

Ty opasky nepovažuji za tak významné, jako to, že hitlerismus měl podporu značné části německých biskupů a že jeho zločiny nebyly odsouzeny katolickou církví v příslušné době a dosti výrazně. Tisíce válečných zločinců unikly před spravedlností do Latinské Ameriky i jinam, díky pomoci vatikánských organizací.

Církev skutečně vůbec není dogmatickým odpůrcem zabíjení. Pokud je to pro ni politicky přínosné. Nezakazuje používání trestu smrti, nezakazuje války a klidně posílá svoje kaplany do instituce, která s zabývá organizováním zabíjení v širokém měřítku - do armády.

+3/−2
26.12.2012 15:51
Foto

M84i74l72a18n 15Z70a37v32o26r80a18l 8366363420704

Můžete uvést konkrétní fakta? To spojení s nacismem je nepravdivé, podporu německých biskupů Hitler neměl, stejně tak je falešné tvrzení o tom, že by církev pomáhala utéci německým pohlavárům do Jižní Ameriky. Naopak církev pomáhala během války Židům i jiným. Z osobní iniciativy papeže Pia XII. bylo zachráněno statisíce Židů.

+1/0
28.12.2012 17:50

R46e42n44a23t88a 96H61o62r61s15k97á 7225653165511

Vnímám to podobně jako vy.  :-)

+2/0
26.12.2012 0:06

V96i83c 98S70k61a76l78i71c61k70y 2929646816115

Ja napriklad silne verim v Boha, a zaroven verim, ze papez a ta jeho pozlacena suita skonci v pekle( jestli vubec nejake je). Papez je jenom PR nejvetsiho bussinesu na svete. Myslite, ze se Bohu muze libit nekdo, kdo se prohlasi za jeho zastupce na zemi, ovesi se zlatem a drahymy kameny a v Papavozu se nechava ukazovat pri prilezitostech, ktere rezii pripominaji slet carodeju?

+2/−1
25.12.2012 23:54
Foto

V77l79a90d81i65m68í70r 23V37o61l20k31o 6230672197929

...svět s vírou je sice lepší pro ty, co ji potřebují....ale už ne pro ty, co ji nepotřebují. Svět nepotřebuje "jediný správný směr a názor". Stejně jako je ostudné, když nevěřící dehonestuje víru druhého...je známkou trapnosti a malosti, když věřící prohlašuje, že je něco víc, a že ten bez víry žije v bludu.

Proč nenechat druhého žít po svém...bez nahlouplých poznámek o tom, že jen můj pohled je ten správný.;-)

+4/−1
25.12.2012 23:00
Foto

M15i31l79a28n 95Z18a65v73o65r90a74l 8796733290334

Ale nic z toho v mém blogu nezaznělo. Byla to reakce na článek, jiný pohled. Nic nebylo dehonestováno, nic nebylo vnucováno.

0/0
25.12.2012 23:10
Foto

V25l60a83d80i23m26í55r 95V45o38l68k32o 6880482487189

taky to není výčitka vám, jen poznámka k tématu víry.;-)

+2/0
25.12.2012 23:32
Foto

M69i77l56a49n 23Z45a84v92o22r16a35l 8896903870964

Poté se omlouvám, pochopil jsem to jinak :-)

0/0
25.12.2012 23:37

P92e14t46r 58P47r41o53u91z46a 9184854502596

Drahý pane - Než začnete něco psát o Napoleonovi, tak si něco přečtěte ať nepíšete takové bludy. Když nic jiného tak alespoň Paměti ze záhrobí od Chateaubrianda.

+1/−1
25.12.2012 21:13
Foto

M73i28l27a35n 56Z31a95v33o34r16a86l 8396673710744

Napoleana jsem uvedl, protože tam podle mého patří. Něco o něm vím a považuji to za dostatečné k tomu, abych to tak mohl napsat.

Do budoucna mu klidně věnuji samostatný článek, kde tuto diskuzi můžeme více rozvést.

+1/0
25.12.2012 23:03

M87o36j64m17í47r 44R64o85d39e11n 6166645765407

Zde nejde tak o sundání někoho z kříže, ale spíše pochopit a uchopit jiný fenomén. Ten ostatně známe i z té zkušenosti jak se vyvíjí lidská osobnost. Taky není hned dospělá a vidí už v tom blbost ... . Jako děti taktéž věříme v pohádkové postavičky, ztotožňujeme se s hrdiny a když nám dospělí budou tvrdit jinou zkutečnost tak je nepochopíme, jejich svět je ještě před námi a před námi mnoho kotrmelců, zkušeností ... .

Je zde vhodné tedy pochopit že tento proces vývoje a různorodých projevů a životních zkušeností je údělem a smyslem zdravé společnosti a na nás je pochopit tento odkaz a nesnažit se je učit naší zkušenosti, ostatně ta taky nebyla zadarmo a navíc můj náhled taktéž může být pro někoho jak si mimo ... .

0/0
25.12.2012 20:12
Foto

J47i63ř71i85n21a 73F93a79l77t67i93s64o72v85á 4272162904744

Ke křesťanské víře bych ráda poznamenala: Kdybyste toho Ježíše konečně z toho kříže sundali.Vždyť on žil 33 let a na kříži byl kolik? Dva dny?Potom vstal z mrtvých a odešel k Bohu. Proč ho pořád chcete vidět na tom kříži zmučeného? Není to zvláštní, že by někdo z kříže ve smrtelné křeči razil víru s tím, že bude zobrazován na mučícím nástroji?Mezi zloději a vrahy?Tu báchorku o tom sejmutí hříchů si vymyslel kdo?To je pěkná demagogie. Inu, má to ovládat masy, tak jim musí nahánět strach. Jinak by mohli třeba žít v souladu se svým svědomím a flanďáci by z toho nemohli žít v přepychu. Je to strašení lidí - ovcí, kteří ze strachu kývají a blbnou. Ježíš tohle logicky kázat nemohl.

+2/−8
25.12.2012 19:55

Z66u64z65a81n10a 47Č16e93k87a88l26o29v91á 4533650847705

Se svým svědomím....jiné svědomí mám já, jiné vy, jiné pan Kajínek na Borech...každý má dojem, že má pravdu, že je dobrý, že jeho styl je v pořádku. A to je právě ten kámen úrazu - kdo určí, že to a to svědomí je to správné?

+1/0
25.12.2012 22:01
Foto

J44i10ř28i92n76a 93F20a67l69t52i74s58o47v78á 4482352484984

Svědomí je jenom jedno. Je to součást člověka,která mu ukazuje co je správné a co ne. Nejsou svědomí taková a maková. Když člověk někomu ublíží, cítí se špatně  a když se zachová správně, taky to cítí.To je pravá komunikace s Bohem a ne nějaká vymyšlená pravidla zfanatizovaných přívrženců moci.

+1/−3
25.12.2012 23:19

J21o58s46e25f 65P90o33t84r 6770601847249

Paní Faltisová,

že vy patříte mezi Svědky Jehovovi ?

0/0
26.12.2012 18:42
Foto

J38i78ř12i51n26a 87F97a96l71t54i97s21o57v71á 4562562184494

Ne, já věřím, že mám Boha v srdci a nikdo mi nemusí diktovat jak mám kdy a kde šaškovat. Já věřím Anastasii. Všechna náboženství jsou pokroucená tak, aby ovládali lidi. Bůh žádné prostředníky nepotřebuje. a Jehovisty už vůbec ne.:-)

0/−1
26.12.2012 18:50

M89o79j92m42í17r 48R54o78d18e93n 6186985435347

Nejde tak o víru ale to že stále nechápeme stavbu a účel samotné společnosti a vesměs se řídíme úslovím podle sebe soudím tebe ... . Zdravá společnost v sobě nese mnoho společenských prostředí, kde je různý tah, ať k víře, náboženství, esoterice, sportu, umění,vědě, cestování, učení druhých atd. To pak vzájemnou interakcí různých potřeb a projevů vytváří procesy na ostatní a tím pádem je nutí k projevům a akci což je i základ vývoje našeho charakteru a osobnosti a duševní stav společnosti. Tedy není to monokultura. My za sebou máme komunistickou duševní genocidu společnosti kde právě došlo k zničení duševnosti společnosti a zůstal zde jen jeden či dva projevy a kdo takto nechtěl buď odešel a nebo se "zlomil" či s tím bojoval. Co se společností kde došlo k umrtvení této vzájemné kooperace různých společenstev s různým tahem a potřebou a nároky ... . Nepotřebujeme tak víru ale duševnost, tedy učit se stavbám a různosti všeho a jejich vzájemné potřebnosti  i když jde o protiklad,nechtít jeden stav ač se zdá ... .

+3/−1
25.12.2012 19:24
Foto

K52a41r72e72l 16B30o90h50á37č75e53k 1231467886534

Svět je stejnej s vírou i bez víry :) Ale faktem je, že spousta fanatiků má růžové brýle :-)

+6/−7
25.12.2012 18:27

Z18d44e25n44a 86K80o91č81í 6315408561726

Věřící v Evropě nemají s  fanatiky mnoho společného - i když všechno je možné. Dokonce řada lidí, kteří nevěří v Boha věří zase v něco jiného, např. zelené náboženství,  jiný zase věří např jen sám sobě.

Autor píše pravděpodobně o něčem, o čem vy nemáte asi ponětí ;-)

+3/−3
25.12.2012 19:32
Foto

K17a92r88e97l 38B30o54h78á83č98e50k 1361267986624

Pochybuji, že ty máš...nepochopila jsi ani dvě prosté věty mého krátkého příspěvku :) Přečti si je ještě jednou a pak mne zkus oslovit znova, pro změnu neútočně a slušně :p

+5/−3
25.12.2012 20:42

M13i48r28o69s58l11a69v 73M78e73n21š61í41k 1704204423254

A kdyby jen brýle.:-)

0/0
30.12.2012 2:47
Foto

F43r22a96n60t38i47š33e68k 66M14a53t66ě17j97k44a 8347764539627

Máte informaci o tom, kolik % věřících dodržuje Desatero? Děkuji.

+4/−5
25.12.2012 17:47
Foto

F60r80a55n12t43i24š25e86k 75M87a82t68ě51j82k17a 8237294489337

... chci tím jen říct, že jistě existovali lidé před ním, kteří žili podle podobných zásad - a jistě žijí i dnes a budou žít i nadále. A je jim jistě úplně jedno, zda z toho někdo Desatero udělal nebo ne.

+6/−7
25.12.2012 17:56
Foto

M59i13l53a56n 12Z65a80v38o85r84a87l 8186593600684

Rozdělil bych to do třech rovin.

První rovina - každý člověk je osobou hříšnou (a každý hřích je přestupkem vůči Desateru). Taková hádka, nadávky, ubližování. Není to vražda, ale je to hřích a porušení Desatera.

Druhá rovina - těžké porušení Desatera - např. vražda, krádež. To už každý člověk neudělá.

Třetí rovina - žití nebo nežití podle Desatera. To je zřejmě to, na co se ptáte. Kolik procent věřících opravdu chce žít podle Desatera, snaží se o to a i přes své pády (hříchy) se zvedá a upřímně usiluje o dodržování Desatera ve svém životě. Odpověď vám nedám, nevím. Ze svých zkušeností mohu říci, že je to většina křesťanů se kterými jsem se osobně poznal a domnívám se že i většina křesťanů ve světě.

+5/0
25.12.2012 18:23
Foto

M40a78r82t45i51n 70L45ö84w 8974625707592

Hadka je zdrava. Lidi se nastvou, narovinu si vsechno reknou tak jak to citi. A pak se vzajeme mohou pochopit a smirit. Nebo ne. Nevim kde na tom vidite neco hrisneho? Hadka je zdrava.

+1/−3
25.12.2012 18:32
Foto

M92i77l94a11n 21Z38a12v57o37r98a98l 8766423850114

Určitě bych to nebral tak genericky jako vy. Ale v tom příspěvku nejde jen o hádku, podstata je jinde.

+4/0
25.12.2012 18:38
Foto

M90a10r73t19i89n 23L75ö44w 8454135817942

Znam par "kostelnich" krestanu a ti to genericky berou - proto to zminuji. Radsi by si usekli ruku nez by na nekoho zvysili hlas. A to je nekdy prohra pro obe strany...

0/−1
25.12.2012 19:04
Foto

M78i73l15a89n 85Z52a71v12o43r84a72l 8586153110334

OK

0/0
25.12.2012 22:48

P69a41v11e49l 58S50y78c44h21a 5876727563836

Pane Matějko, mýlíte se. Už jsem to psal ve Vašem blogu. Do titulku píšete o víře a ne o církvi. Udělejte si v tom pořádek....

+5/0
25.12.2012 18:57
Foto

F58r42a91n29t26i59š38e52k 46M22a56t14ě40j52k25a 8277514689177

Vyjděte z toho, že slova papeže, na která jsem reagoval, jsou slova představitele instituce. Používám-li slovo víra v článku, pak v tomto kontextu jako reakci na něj. Vyjma posledního odstavce, kde ji představuji tak, jak ji vnímám já. ;-)

0/−1
25.12.2012 22:18

J66i53ř43í 43P95l54a40v25s43k62ý 9260276391679

i jako neverici uznavam NEKTERE body z desatera ... ale rozhodne ne vsechny. z hlediska ciste logiky se tezko nekdo, kdo neveri v boha, muze ridit prvnim ci tretim prikazanim ... takze VSICHNI se tim vasim desaterem dosti pravdepodobne nikdy ridit nebudou, a popravde receno ani netusim, proc by vlastne meli.

+3/−4
25.12.2012 17:02
Foto

M23i69l50a64n 56Z98a76v58o85r56a84l 8956193150344

Ano, to chápu a určitě nechci víru nikomu vnucovat. Pouze se snažím přinášet jiný náhled a je už na každém, jak si ho přebere.

+2/0
25.12.2012 17:13

L60e92o51n80a 15D12i49v24o46k47á 9871109256744

R^

+1/0
25.12.2012 18:11

P35a29v82e87l 90S70y11c60h70a 5526917573796

:)

0/0
25.12.2012 19:54
Foto

M95a58r47t86i48n 16L64ö50w 8204455217362

Souhlasim az na jedno. Spolecenstvi lidi zijicich podle odkazu krista nemusi byt nutne instituce. Jedinym poslanim cirkve (apostolu a jejich nasledovniku) bylo a je sirit svedectvi o zivote Jezise - v dobe kdy knihy byly vzacnosti stejne jako umeni cist a psat. Mocenska hierarchie ktera se z toho vyvinula jde podle meho nazoru do jiste miry proti odkazu Jezise Krista - prinesl zakon kteremu bude kazdy rozumet srdcem. Nejblize jsou mu male deti. Nevim kde vzaly cirkve drzost urcovat nejaka pravidla a predpisu pro verici. Kde vzali jejich predstavitele pocit ze kdyz stravi cely zivot v modlitbach a treba celibatu, ze jsou bohu bliz, ze o nem neco vedi a mohou kazat... Lide maji zit v miru a radosti, ne v askezi a sebetryzneni. Maji sirit odkaz prikladem - tim ze ho ziji. Priklady tahnou - ne nudna kazani a obrady s pozllacenym harampadim v nazdobenych chramech.

+5/−2
25.12.2012 16:59

J27a97n33a 13K76o55l82a11ř33í66k72o95v14á 1477140731884

Naprosto přesně jste to vystihl.

+1/0
25.12.2012 17:04
Foto

M50a59r32t35i16n 90L76ö58w 8974805457732

"Náboženství může onemocnět, pokud si člověk myslí, že sám může vzít do

svých rukou Boží záležitosti a učinit z Boha svoje soukromé

vlastnictví.“ rekl papez. Jenze presne tohle delaji vsechny organizovane cirkve s hierarchii a  pravidly....

+2/−2
25.12.2012 17:06
Foto

M64i89l17a56n 70Z91a47v97o82r24a68l 8906343230324

Ale Ježíš sám Církev založil. Křesťanem se člověk stává křtem a tím i vstupuje do Církve. Církev je s křesťanstvím svázána od jeho počátku. A je potřebná i v dnešní době, nejen kvůli charitativní činnosti, ale i pro život věřících. Např. kázání (pokud je proneseno kvalitně) může člověka naplnit a ukázat mu, kam se může posunout dále. Zřejmě mám štěstí na skvělého kazatele. Proti institucionalizaci víry je dnes veden celkem solidní boj a proto to i píšu. Křesťanství bez církve není možné, nelze bez ní realizovat praktický křesťanský život.

+5/−1
25.12.2012 17:10
Foto

M62a42r48t44i42n 74L10ö60w 8224855307362

Krestanem se clovek stava srdcem a vuli. Ne obradem. I ja jsem pokrteny a neznamena to pro me vubec nic. Je to mily obrad a lide kteri se ho zucastnili mi tim prali do zivota vsechno dobre. A toho si vazim. Ale k ncemu me to nezavazalo a ani nemohlo. Zalezi na me jak ziju. Co se tyce instituci - muzete pro mne prosim upresnit co pro Vas je "prakticky krestansky zivot"? A k cemu potrebujete cirkev krome inspirativniho proslovu? Ja proste verim ze lide mohou zit podle odkazu Jezise (a jinych spravedlivych pred nim i po nem) a byt inspiraci svym zivotem pro ostatni. Titul ThDr., pozlacene ornaty a zdobene kostely jsou jen prazdna vetes. Cloveka dela clovekem srdce ne sprtani a poslusnost. A k pravdivemu a spravedlivemu srdci zadna instituce nepomuze...

+2/−1
25.12.2012 17:27
Foto

M31i73l14a94n 20Z19a45v42o59r26a34l 8226103160894

Lze přijmout křesťanské hodnoty nebo část křesťanských hodnot, ale tím se ještě člověk nestává křesťanem. Tím je až od okamžiku křtu.

Praktický křesťanský život je pro mne žití křesťanství v každodenním životě, naplňování Božího slova, snaha žít dobrý život. A k tomu mi pomáhá i institucionalizovaná Církev - kázání, svátost smíření (zpověď), osobní rozhovory, společenství lidí, kteří se vzájemně snaží posunout dál, jdou stejným směrem, mše (na níž se zpřítomňuje Kristova oběť na kříži).

Není to o titulech nebo nazdobených chrámech, ale o tom, co se odehrává uvnitř.

+4/0
25.12.2012 18:07
Foto

M74a81r68t97i21n 82L37ö44w 8204635487702

Taky se snazim zit dobry zivot a cirkev k tomu nepotrebuji. Mse je pro mne proste nuda. Byla ji kdyz me do kostela vodil tata a je nudna i kdyz tam nekdy zajdu sam. Proste mi to pripada jako atrofovany a instituconalizovany prazdny ritual. Jezis mazal rozdily mezi lidmi dane tim co si kdo zrovna muze dovolit - u stolu se delili vsichni se vsemi o to co prnesli rovnym dilem. To mame cinit na jeho pamatku. Ne stat ve fronte na hostii a malovat si krizky na celo...

+1/−4
25.12.2012 18:17
Foto

M73a13r77t30i36n 43L70ö72w 8924865147582

"Není to o titulech nebo nazdobených chrámech" opravdu? A proc tedy plytvaji casem a energii na studium a udrzbu starych knih a chramu? K cemu potrebuji platy? A za co vlastne? Za to ze maji ten titul, nazdobeny chram a ornat? Kde berou pocit ze mohou kazat? Kdyz ne ze studia, titulu a posveceni jinych jim podobnych? Kde berou drzost rozhodovat o tom co je a co neni spravne? Nejsou o nic lepsi nez farizejove kteri odsoudili Jezise. Proste jen dalsi varka paternalistickych papalasu kteri si usurpuji pravo soudit a vykladat bozi vuli. Nic vic.Rv

+2/−4
25.12.2012 18:22



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.